فوریه 4, 2021 By haminp 0

[건강칼럼] کرونا 19 ، جشن خردمندانه زیپکوک

[ad_1]

این سومین تعطیلات از زمان شیوع کرونا 19 است. با ادامه تعداد کرونا 19 ، انتظار می رود که فعالیت های فضای باز کاهش یابد و زمان سپری شده در خانه در سال جاری افزایش یابد. یکی از علائم اضطراب ، با کاهش میزان فعالیت ، علائم گوارشی است. این به این دلیل است که مصرف غذا در تعطیلات کوتاه مدت افزایش می یابد ، اما فعالیت را کاهش می دهد ، که می تواند بر سلامت دستگاه گوارش تأثیر بگذارد. با کمک پروفسور Seong-Hee Jeong از گروه پزشکی داخلی دستگاه گوارش در بیمارستان دانشگاه Daejeon Eulji ، ما یاد خواهیم گرفت که چگونه سلامت را در تعطیلات مدیریت کنیم.

while شما باید از رژیم کم کالری بهبود یابید در حالی که از غذاهای چرب خسته شده اید

یکی از رایج ترین علائم گوارشی در روزهای تعطیل علائم مختلف ناشی از سوges هاضمه است. دلیل این امر این است که دنده های یونی یا خورشتی که غذاهای نمایندگی تهیه شده برای تعطیلات هستند ، غذاهای پر کالری و چربی هستند که می توانند معده را از بین ببرند. علاوه بر این ، اگر در مکانی راحت با خانواده خود غذا می خورید ، می توانید بدون اطلاع خود ، پرخوری کرده و یا سرعت غذا را سریعتر کنید. به همین ترتیب ، اگر یک عادت غذایی یا مقدار دیگری از غذا در تعطیلات تکرار شود ، می تواند علائمی مانند سوزش معده یا نفخ خفیف به دلیل فشار معده ایجاد کند و در موارد شدید ممکن است با گرفتگی معده همراه باشد.

پروفسور سئونگ هی جئونگ از گروه گوارش ، بیمارستان دانشگاه Daejeon Eulji گفت: “برای بهبودی از معده خسته همراه با یک وعده جشن ، باید به طور منظم وعده های غذایی را برنامه ریزی کنید و مقدار وعده ها را تنظیم کنید” ، گفت: “ادویه دار ، شور ، چرب خوب است که هنگام خوردن غذا به آرامی و برای مدت طولانی جویدن ، اجتناب از الکل و خوردن غذاهایی که عملکرد دستگاه گوارش را تسهیل می کنند ، مانند برنج گلوتین ، تربچه ، کدو تنبل و سیب زمینی یا غذاهای کم کالری نیز در تسکین دادن موثر هستند معده خسته

▲ هوشیار نباشید زیرا زمستان سردی است … هنگام خوردن غذاهای دریایی مراقب نورو ویروس باشید

برخلاف تابستان ، غذا در زمستان به خوبی خراب نمی شود و ایمن محسوب می شود ، بنابراین هوشیاری هنگام غذا خوردن یا آشپزی آسان است. با این حال ، حتی با وجود ترکیبات فصلی در زمستان ، بسته به نوع و رژیم غذایی می تواند علائم گوارشی ایجاد کند.

صدف ، یکی از مواد تشکیل دهنده نمایندگی در زمستان ، غالباً به صورت خام مصرف می شود و از مواد محبوبی است که می توان در غذاهای مختلف مانند بخار یا جون استفاده کرد. با این حال ، اگر ماهی ها و سخت پوستان مانند صدف ها تمیز یا بدون درمان مصرف نشوند ، می توانند به ویروس نورو آلوده شوند.

نورو ویروس حتی در دمای زیر صفر برای مدت طولانی زنده می ماند و می تواند با مقادیر کمی از ذرات ویروس آلوده شود. علاوه بر این ، غذا یا آب به دلیل مدفوع یا استفراغ فرد آلوده می تواند به نورو ویروس آلوده شود و ویروس بر روی سطح جسمی که فرد آلوده با آن تماس گرفته تشخیص داده شود تا از طریق تماس انسانی گسترش یابد ، بنابراین بسیار خاص مورد نیاز مراقبت است.

پروفسور Seong-hee Jeong از گروه گوارش در بیمارستان دانشگاه Daejeon Eulji گفت: “وقتی به نورو ویروس آلوده می شوید ، علائمی مانند درد شکم ، استفراغ و اسهال شایع است.” “

even شما می توانید “تعطیلات براق Zipkok” را صرف کنید ، حتی اگر با احتیاط قوانین اساسی زندگی را دنبال کنید.

بهترین راز برای یک تعطیلات سالم و راحت پیروی از قوانین اساسی زندگی است. دستها را حداقل به مدت 30 ثانیه قبل و بعد از پخت و پز ، قبل و بعد از غذا و بعد از بیرون رفتن کاملاً بشویید. این به این دلیل است که حتی بهداشت مناسب دست می تواند از عفونت و شیوع بیشتر ویروس ها جلوگیری کند.

به جای پرخوری با مقدار زیادی غذا ، پخت و پز ساده یا کاسه های کوچک برای کنترل مناسب رژیم یکی از راه های گذراندن یک استراحت راحت است.

همچنین مهم است که بلافاصله بعد از غذا خوردن دراز نکشید. بلعیدن غذا حدود 2 ساعت طول می کشد تا از معده به روده کوچک برود ، زیرا اگر قبل از آن به رختخواب بروید ، غذا و اسید معده ریفلاکس کرده و باعث مری از ریفلاکس می شوند.

پروفسور سئونگ هی جئونگ از گروه پزشکی داخلی دستگاه گوارش در بیمارستان دانشگاه Daejeon Eulji گفت: “با کاهش فعالیت به دلیل کرونا 19 ، تعطیلات که باید خوشایند باشد ، به دلیل علائم گوارشی می تواند یک زمان دردناک باشد”. “

[ad_2]